Sunday, November 21, 2010

2nd day @ Jitra

Memulakan acara seawal 10.20pagi.
Hajat hati menjamah nasi lemak Cik N di Taman Rasa Sayang, Jalan Osman Aroff. Port favourite saya dan suami 5 tahun dahulu.

Melalui jalan itu, saya dan suami hampa kerana pasca banjir kedai tersebut masih ditutup. Kesan-kesan banjir masih bersisa dan mungkin mereka masih belum lagi memulakan perniagaan sejak banjir melanda kawasan tersebut.

Rancangan bertukar, mencari port untuk breakfast di Tanah Merah. Hampa. Para penggerai sudah mula mengeluarkan hidangan makan tengahari ketika jam menginjak 11.00 pagi. Sudahnya saya dan suami terus menuju ke Alor Setar. Kami perlu terus branch nampaknya. Destinasinya?


Pumpong.

Menariknya tentang Gerai Makan di Pumpong ini kerana mejanya disusun di bawah pokok-pokok yang merimbun. Bila waktu lunch, dengan angin sepoi-sepoi, dan redup, memang best! Nasib malang juga, lauk yang dihidangkan masih belum penuh. Huh. Rugi pula tak makan di Tanah Merah tadi.

Saya dan suami ambil makanan ikut suka kami. Ikan keli bakar, ikan kembung bakar, telur asin, batang keladi masak asam, rebung masak lemak, ayam goreng berempah, teh 0 ais limau dan kopi ais. Total : RM18.70. Entah murah atau mahal kurang dapat dipastikan. Yang pasti, dahulu lebih murah.



Pekan Rabu


Selesai makan tengahari, kami menyusuri jalan utama ke Alor Setar. Melawat Pekan Rabu. Saya membeli pulut hitam, belacan dan dodol. Dahulu, setiap kali ingin pulang ke kampung, saya akan belikan emak belacan Tanjong Dawai. Mak kata sedap.

Kemudian, berpusing-pusing kami di jalan yang selalu saya dan suami dating dahulu kala. ^-^
Akhirnya kami sampai ke Kuala Kedah. Kembali semula ke Jitra melalui jalan kampung, jalan shortcut melalui kampung-kampung dan bypass Bandaraya Alor Setar.


Photobucket
PhotobucketPhotobucket

Jo Cendol


Petang itu, sementara menunggu seorang sahabat lama pulang dari kerja, saya dan suami minum petang di Jo Cendol. Cendol pulut biasa, cendol pulut special, cucur udang, tapau dua mangkuk lagi cendol pulut, total: RM12.00.


Malamnya melawat saudara hubby pula. Menjejak jam 11.00malam saya dan suami minta diri.

Letihnya hari ini.

No comments:

Post a Comment