Saturday, February 5, 2011

We're official SIX

Jam sekarang menunjukkan 11.50pagi. 6 tahun yang lalu, pada jam yang sama aku selamat bergelar isteri. Rasa masih baru lagi berlaku, rupanya dah menginjak ke 2190hari aku bersama suami. Dua RIBU? Campur tolak kawanb4kawen lagi 4 tahun is EQUAL to 3650 hari.

Ish..ish..ish.. (geleng-geleng pala jap)

Sekejapnya masa berlalu. Kalau ada baby, dah 5 tahun, dah boleh disuruh-suruh, dah boleh di ajak bergaduh dan bersoal jawab.

Bila teringat yang indah-indah, hati siapa yang tak berbunga-bunga?
Bila teringat yang pahit, rasa putus asa nak dikikis dari ingatan.
Yang indah tetap dikenang, yang pahit ubatnya hanya masa. Biarlah masa yang mengurangkan segala kesedihan dan keperitan yang pernah singgah di hati.

Sepuluh tahun mengenalimu, sepuluh tahun mengenali hati budimu, sepuluh tahun suka dan duka. Semoga sepuluh tahun yang akan datang kita masih bersama, mungkin ketika itu kita sudah memperolehi walau seorang zuriat, 2orang sebagai bonus, 3orang sebagai bonus berganda. Namun andai ditakdirkan ianya tidak berlaku, aku mengharapkan kesetiaanmu menunggu dan terus menunggu. Allah yang menentukan segalanya yang berlaku dalam kehidupan kita seterusnya..

Seiring dengan kematangan usia, moga kita sama-sama tabah mengharungi kehidupan yang penuh drama dan sandiwara ini, bijak memikir yang baik, arif memilih yang terbaik, cerdik mengatur kehidupan. Life isn't perfect, but we have to try to make the best of our life-togather.

Hanya Allah mengetahui suatu yang terbaik untuk diri kita...

No comments:

Post a Comment