Sunday, June 5, 2011

Kenapa aku tak hapdate blog?

Since a few days lepas aku try masuk blogspot.com tapi keluar paparan 'Not Found Error 404'. Memula aku ingatkan streamyx problem, tapi kalau streamyx puncanya tentu la aku tetap x bleh access page lain. Jadi sebagai solution nye, aku try log melalui 'google search-blogspot sign in' dan back to Home. Alhamdulillah menjadi.

Jadi idea-idea untuk hapdate sebelum ini terbang sudah. Yang tinggal hari ini cuma idea-idea kering dan lembab, seperti kain baju di ampaian yang tak kering-kering sebab masa keje hujan kemain, lagi 5 minit nak sampai rumah hujan selebat-lebat macam sengaja nak bilas baju di ampaian.

Minggu ini ada relaks sikit. Sabtu all-day kami sooamisteri ada di rumah. Mengerjakan rumah yang dah 2-3 minggu kami buat tak nampak habuk dan debu lantaran kesibukan. Tu la.. Masa lapang sebelum sempit, masa muda sebelum tua, masa kaya sebelum miskin. Nah! rasakan penangannya sekaligus. Yang masa sihat sebelum sakit tu masa zaman 2005-2006 yang asyik tak sihat je. Jadi Allah bagi aku rasa yang 3 lagi ni. Hadapailah dengan senyuman, ok! Walaupun stress melanda.

Tadi aku goreng pisang tanduk. (Tukar topik serta merta)
Pisang raja pun ada lagi 2 sisir. Pisang tanduk masih bersisa sebiji. Pisang lilin masih ada dalam stok di freezer. Tak sempat stok yang ini habis, pasti mak dan abah akan kirimkan sedikit dari kampung (sikit pada mak abah ialah 1 tandan, durian 8 biji tak masuk tempoyak)

Rezeki. rezeki. Tetiba rasa feel nak balik kampung, makan goreng pisang bawa ke kebun sambil2 bersantai hirup udara segar.

No comments:

Post a Comment