Monday, July 4, 2011

Sapu habuk dan sawang

Amik penyapu di dapur, pegang mop di hall. Cuba membuang habuk dan sawang di lubuk ini.















Masa lapang sebelum sempit yang aku rasa akhir-akhir ini makin menjerat nafas.
Sungguh.
Tak pernah lagi bila sampai di ofis, sehinggalah waktu pulang, yang sesaat aku tak membuat apa-apa.
Nah!
Ini belum dikira lagi waktu rehat yang aku langgar untuk membuat keroje. Belum juga lagi waktu lunch menginjak jam 6. Itu pun di rumah. Itu pun selalu juga terlajak sampai ke rumah 6.45 ptg, dan terkocoh-kocoh menunai Asar.

Itulah rutin harian sekarang. Teramat sibuk. Di sebalik kesibukan itu juga aku bersyukur, setidak-tidaknya masa terluang tiada lagi ruang dan peluang untuk sentiasa terkenang masalah-masalah yang melanda. Kehidupan yang pack membuat aku lebih menghargai masa. Masa tidur maksud aku.

Lantaran kesibukan ini juga dah hampir sebulan dapur tak berasap. Bawang jadi daun semula. Kentang jadi pokok. Beras jadi bubuk.

Jadi, hari ini bila ada rasa kelapangan sekelumit kutu, aku menguis lappy., mencoret sesuatu sekadarnya saja. Tiada matlamat untuk menyampaikan apa-apa.













Tamat siaran berita TV9 tadi, teruja melihat pasangan yang dilapor menunggu hampir 6tahun untuk memperoleh zuriat, akhirnya dikurniakan triplets!













ALLAH MAHA KAYA! ALLAH AKBAR!

No comments:

Post a Comment