Sunday, June 24, 2012

Weekend activity #2

Breakfast lewat dengan menu 'ala cafe LPPKN Jalan Raja Laut'. Heh!
Western breakfast la pula hari ini. 

Baked bean berkurun dalam stok akhirnya terkorban ke dalam perut hari ini, tambah dengan scrambled egg dicampur italian herbs, pepper dan bawang cincang, roti bakar serta ketulan ayam goreng menggantikan sosej. Jam 9.00 pagi En.S masih berlingkar di temani si comel Antenna. Saya dah kentung-kentang di dapur, pun mereka masih tidak bangun-bangun lagi. Sebaik saya meletakkan hidangan di meja tiba-tiba muncul En. S dan Tena. 

Hari ini saya berhajat pergi ke pejabat untuk memindahkan semua barang-barang dari seat sekarang ke bilik baru yang lebih privacy. Menggantikan seorang rakan yang baru menerima tawaran berpindah membuka peluang saya duduk di bilik mempunyai tandas sendiri. Alhamdulillah. Semoga Allah permudahkan urusan hidup saya sepanjang kehamilan ini. Jika tidak, nun jauh di hujung ofis saya duduk. Terpaksa pula menapak ke tingkat 2 semata-mata untuk ke tandas, dan ke tingkat 3 untuk solat. Sudahlah, bilik dipenuhi dengan kaum Adam semata yang kadang-kala 'berasap'. Dengan kedudukan placenta/uri ke bawah, saya khuatir untuk bergerak 'lebih-lebih'. Spotting sebulan yang lalu masih menggegar jantung saya. Terbayang-bayang perkara yang buruk. Mujurlah selepas checkup tempoh hari, Doc. K menerangkan baby terlalu aktif menendang uri sendiri.Tengok Euro ke kat dalam tu sayang.. SubhanAllah! 

Makan lunch McD di luar berkongsi dengan En.S. Big Mac tingkat bawah untuk saya.konon romantik Air Iced Lemon Tea saiz Large menghilang dahaga. Sekarang saya tidak dapat makan dengan portion sebelum mengandung, terpaksa dikurangkan kerana kerap kali muntah semula. 

Petang pula, saya tergerak menyediakan puding roti Mak NaniRostam.Ibu HanisZalikha Sambil-sambil menyediakan hidangan makan malam, Pais Ikan Bawal dan Pelaling bersama sup sayur Siew Pak Choy dan Cendawan.


Penuh aktiviti hari ini, sedikit memenatkan namun sekurang-kurangnya menghilangkan kebosanan. Sudah 10 hari kembali ke rumah sendiri, suami tidak boleh dibiarkan 'berpantang' terlalu lama. Hampir 2 bulan duduk di kampung dijaga emak, saya pun sudah naik lemak hari-hari makan air tangan emak!


I: Saya berdoa supaya uri ini akan naik seiring dengan usia kandungan saya yang semakin bertambah. Tiba-tiba rasa 'nak menangis' bila suami kata tadi 'macam makcik Vietnam tanam sayur', Sampai hati! Gurauan melampau di saat isteri mengandung. 

No comments:

Post a Comment