Saturday, July 14, 2012

10 cadangan untuk korang buat kalau suami ada affair



Mari berbincang apa yang kita perlu buat setelah berjaya menghidu kecurangan suami?
Caution: Read at your own risks





(1) 
Tanyakan kepada suami bersekali bukti. Kalau suami nafi?




(2)
Hubungi wanita terbabit. Tanyakan apa hubungan sebenar mereka. Bercakap dengan penuh hemah. Tunjukkan kita punya mental bukan rendah. Usah merayu kepada mereka. Nanti mereka ingat mereka hebat sangat. Kalau secara automatik meminta maaf dan mereka katakan suami mengakui bujang, maka bukan salah mereka kerana terpedaya. Itu salah suami kita yang merenyam. Selalunya wanita yang tertipu akan mengundur diri kerana masih ada wanita bujang yang tidak terdesak mahukan suami orang. Seandainya mereka tahu suami telah berkeluarga, kebanyakan wanita ini memang tegar. Tidak mustahil mereka akan tunjuk mereka lebih hebat. Dalam satu kes seorang sahabat, panggilan diri 'kakak', akhirnya dibalas 'i-you' dan ber'speaking' bagai. Sila balas speaking semula. Andai bukan cikai sangat!



(3)
Gunakan Reverse Psychology. Daripada kamu merayu kepada wanita terbabit, lebih baik kamu katakan kepada mereka 'Ambillah kalau kamu betul-betul mahu. Sebelum itu, minta dia pujuk suami lepaskan kamu'. Katakan pada mereka, andai benar suami mencintai mereka, pasti suami tidak akan teragak-agak untuk menurut permintaan kekasih hati.


(4)
Hubungi wanita itu dengan kerap sebagai gangguan emosi kepada mereka. Jangan kita pula merana menanggung perasaan seorang diri. Jangan asyik lepaskan kepada suami (walaupun suami selayaknya menjadi tempat melepaskan kemarahan dan ketegangan emosi akibat tindakannya). Nak psiko suami pun boleh juga, cakap elok-elok, lembut-lembut. Tanyakan mengapa perkara itu boleh berlaku. Bercakap dengannya dalam situasi selamat, contohnya berada di tempat yang tidak boleh suami elak untuk menjawab; contoh di restoran, rumah saudara sewaktu anda berdua sahaja. Jangan pandai-pandai tanya depan anak. Sebaik mungkin, berlakon anda ok di depan anak-anak.



(5)
Desak wanita itu pujuk suami melepaskan kita. Disamping itu, katakan pada wanita itu yang kita tak akan rugi apa-apa. Katakan pada mereka dengan yakin, yang kita berkerjaya, berpendidikan dan stabil, tidak menjadi kudis hidup tanpa suami, sebaliknya suami yang banyak menerima bantuan kita. Dengan kata jahatnya, katakan kepada mereka 'suami saya, kekasih awak itu merempat tak cukup duit kalau saya tak ada'. Biarlah kelihatan mengaibkan suami, tapi percayalah, ianya berkesan. Orang tua kata, budak-budak makin dihalang makin dibuat, maka, kita sua-suakan ke mulut wanita itu yang dia terhegeh-hegeh sangat hendakkan suami orang. (Ini langkah untuk wanita bekerjaya. Kalau tiada pendapatan sendiri, mahu mengundang nahas nanti). Kebanyakan wanita muda mempunyai hubungan dengan suami orang kerana menurut psikologi mereka, suami-suami ini stabil, kewangan kukuh, sudah mempunyai rumah, kereta dan simpanan. Hakikat sebenarnya di zaman ini, kestabilan itu adalah juga melalui sumbangan isteri yang tidak berkira dalam soal perbelanjaan isi rumah.



Next!
to be continued... (sabar ye!)

No comments:

Post a Comment