Monday, April 26, 2010

Hari yang menguji kesabaran

Sabtu (hari yang rajin. ingat?) selepas Hb balik dari XM, tunggu jam 4.00ptg bergerak ke Banting. Hari ini berjanji jumpa dengan bakal penyewa rumah.

Selesai sign tenancy agreement dan Encik penyewa membayar deposit serta sewa bulan depan, cepat2 aku pegi Cash depo sbb takut terguna duit-duit-duit tersebut. Anyway bulan ini bulan pertama aku kena bayar dengan pihak bank PBB (Pantas Bergerak Bertindak) yang mmg cekap bab2 permohonan housing loan ni. Kalo harap MBB (Malas Bekerja Bertindak) sampai sekarang masih pending. Rugi la MBB x dapat duit aku tiap2 bulan, sapa suruh buat onar dengan HAKU. Aku marah ni weihh.

OTW balik dari Banting sudah jam 8.00malam, maka dengan perut berkeroncong haku pegi la makan dengan Hb di gerai tepi jalan saja.(murah dan mudah). Selesai melantak, terus ke Billion membeli beras tinggal seciput.

Hb: Jom mancing udang (dengan sengih2).
Aku: Gila hapee. Dah kul bapa ni (fyi, masa tu dah jam 9.30mlm)
Hb: Ala, abg tension la, nak release.
Aku: okok. Ikut suka la.
Hb: Kita ajak angah n husband sekali.
AKu: Okeh.

Singgah rumah angah, ambil diorang suami isteri dan Aca terus ke Batu 9 Hulu Langat ke kolam mancing udang entah di ceruk mana. Aku ikut saja.

Di penghujung malam itu, kira2 jam 12.30 T.E.N.G.A.H.M.A.L.A.M kami pulang dengan hasil tangkapan yang banyakkkkkkk sangat

4 ekor udang dengan harga RM70.00

(Pasti udang ini udang paling sedap didunia)

p/s: nyesal pun ada, baik bawak duit RM70.00 tu ke TESCO, aku dapat berkilo2 udang tanpa perlu digigit agas dan nyamuk!. cuma istimewanya adalah udang RM70.00 yang aku dapat malam itu dibekalkan sekali dengan nilai kesabaran selama kira2 3jam. :))

No comments:

Post a Comment