Saturday, April 24, 2010

I'm 29

Kan dah bilang, hari ini aku rajin.
Selepas menulis 2nd entry for 2day, aku pun membuat kerja-kerja surirumah seperti selalu dihujung minggu.
Selesai membuat apa2 yang perlu utk menghilangkan semak di mata, perut mula berkeroncong.
Bubur kacang semalam masih ada, aku panaskan dan aku telan. Sedapnye, bubur kacang campur durian ni.

Seminggu yang lalu on 18th of April genap la 29 tahun aku berdiri di muka bumi Allah ini.
Otak ni mula la memikirkan apa yang pernah aku lalui sebelum ini. Muhasabah diri.

Malam bday x kemana, 2-3 bln ni keadaan fulus agak sesak. So, no planning nak celebrate ke hapa ke. Aku pun x rasa xcited bila menjejak angka 29 ni. Tua dah rasanye (tapi tidak kelihatan seperti itu ye murid2). hahah. pasan.

Pagi tu, selepas solat aku terus ON TV. Hb masih berlingkar sbb membalas dendam minggu XM. mata dah serupa panda.



Xde niat on lampu untuk memberi mood kemalasan. Sedar2 dah tertidur semula. Bangun jam 10.00pg bila matahari sudah memancarkan sinarnye (cheewah!).


Celik mata saja terlihat sesuatu dia atas lappy yang aku tinggal semalam di atas lantai.
















Kucing itu seperti kucing yang aku hilang dulu. (Sbb aku marah Mome kencing sepah2).

Dan ada mesej sayu di Hp aku. Dari Hb.

Hm, esok saja di ofis aku balas guna email. Rasanye tak sesuai membalas mesej Hb pada waktu itu. Selebihnye, x mahu memanjangkan rajuk. Dan malas bersoal-jawab.


Esok: pagi2 lagi sudah melayang email kepada suami


Thanks for the card. Sincerity that counts, not price. - mama


Aku bukan perempuan gila harta benda. Ikhlas dan jujur lebih utama.

No comments:

Post a Comment