Friday, April 23, 2010

Silliest Day Ever

Tarikh: 4 minggu lepas
Tempat: Rumah aku
Jam : 9.00 mlmSubjek: Aku.Hb.Grill.Pintu

Mlm ni Hb ajak keluar sekejap. Pegi binding nota dia utk upcoming XM.
Sarung sweater+jeans capai tudung. Klua.
Hb di depan pintu rumah b4 grill.Aku tutup pintu. Perasan Hb terkebil2.

Aku - "Kunci mana?"
HB - "Nape x bawak? Abg ingt mama bawak."Aku - "Selalu kan abg yang ambil sekali kunci kete n rumah"

Dup.dup.dup.We're locked between pintu rumah n grill.Satu keje bodoh. Abg Lan balik Kg pulak. Spare keys pada dia.

Pk.pk.pk. Call.
Hb kata dgn siuttnye. "abg x bawak pape.wallet je ada"
Sib ada fon aku. Hulur pd dia. Call Abg Lan sendri.

"Hello..AbgLan kat mana?" <--soklan bodoh kelihatannye padahal dh tahu org tua tu di mana."Kunci spare rumah saya ada pada abg ke?" <--soklan bodoh ke2 padahal dah tahu dah. Ayat AbgLan serta-merta - "hah kenapa? terkunci luar rumah? S.E.N.G.A.L"Hari tu kena B.O.D.O.H (aku la yang kena sbb penah gak jadik kes ni)
Pk.pk.pk.
AbgLan call husbnd Apuk. dia dtg bawa gergaji besi.Nah. Berbirat tangan hb mengergaji mangga.

Pk.pk.pk.Bukak grill tp cmne nak masuk rumah?
Surf yellowpages guna E72.
Amin. Ada keysmiths terdekat.

Call.call.
Sib dia pickup phone. Hari ini hari Ahad. Patutnye dia tutup, tapi kebetulan dia dtg ke kedai.
Within 10minutes, uncle dah terpacak dpn rumah. korek2 kunci.
sambil nyanyi2 nianinsonnmatakajisemarngeseng.kagum aku uncle cina tu. jampi PRamlee dia baca.x lama, pintu terbuka.mujarab rupanya. korang boleh la try buka kunci kete Ferrari atau Bentley. (kalau berjaya, bagitau ya!)

Malam itu terbang duit aku RM50. Uncle kayo la satu mlm RM100.
Sbb slps tu dia ke rumah customer lain yg S.E.N.G.A.L cam kami.

Dan yang paling sengalnye 'ayat keluar sekejap' menjadi 'keluar sekejap ke depan rumah dan menerbangkan duit suka2' menjadi motif malam itu.
Pada sapa2 nak dpt duit terpijak, berlatih la cam uncle dan hafal sekali jampi tu. lepastu duduk dekat2 dgn aku.
kompem kaya.

No comments:

Post a Comment